söndag 14 februari 2010

Nyinköpt garn och virknål

Armen värker fortfarande och just nu känns allt väldigt hopplöst... Jag är så trött på detta och nu har jag drabbats av virk- och stickabstinens!!!!!!!!!! Jag måste bara få virka annars blir jag tokig!!! Köpte på mig lite härliga garnnystan och ska virka ett par vantar. Dessutom lyxade jag till det hela med en ny dubbelvirknål från "Knit-pro". Testade den igår kväll och blev jättebesviken, satt en liten stund även idag men den känns inte helt rätt. Det är väl en vanesak antar jag.... Kroken känns lite längre än den vanliga Inox-nålen som jag har. Några varv med virknålen då och då kan väl knappast skada?

Förövrigt syr jag lite då och då på mitt täcke, snart är ovansidan klar och jag känner mig ganska nöjd faktiskt! Bilder kommer...



7 kommentarer:

Tovepia sa...

Huffda, stakkars deg, hørtes ille ut med armvondt!
Du får ta det med ro, bevege armen rolig fram og tilbake, det gjelder å få blodsirkulasjon der betennelsen sitter.
God bedring til deg og klem;)

Häxan Sytant sa...

Virknålen matchar ju iaf det fina garnet :-)
Jag väntar med spänning på att få se täcket!

Anonym sa...

Hei.Nydelig garn.Ta det med ro så det ikke blir kronisk.Ha en kjempe fin Mandag.Klem fra Bodil...

hoppetossa sa...

Krya på dej hoppas att du blir bättre snart. Det är frustrerande när man inte kan sätta igång med önskade projekt. fru Inez

Efwa - Medea sa...

Har du testat Clover soft touch virknålar? När jag frågade bloggvärlden vilka som var de bästa fick jag svaret att det var clover. De är väldigt sköna att virka med. Vila din arm så att du inte får föör ont.

jojo sa...

Åh, jag känner igen det där med abstinens. Jag fick en "virkarmbåge" i somras och höll på att klättra på väggarna av leda! tror jag spenderade halva sommarpengen på garn, bara för att ha någonting att se fram mot, så lite shopping är ju helt rätt! Håller tummarna för att värken snart går över.

Anna sa...

Hej!
Jag blev också besviken på min dubbelnål från Knit Pro. Den är liksom för trubbig och svår att virka med. Jag kör helst metall annars. Kanske spelar tyngden också roll?