måndag 1 mars 2010

Virknålsfodral

Ett virknålsfodral har jag länge tänkt sy mig och i helgen fick jag sån lust att sätta igång!


Ett litet lock som skyddar att inte virknålarna ger sig iväg.

Ordning o reda!!!



...med ett tillhörande litet "garnnystanfodral"!!! Hade köpt små öljetter som garnet skulle löpa genom men dragkedjan jag hade var i kortaste laget. Tråden löper fint i den lilla öppningen till dragkedjan. Nu gäller det bara att få ordning på resten av syhörnan oxå. Det krävs nämligen en runda till IKEA innan det kan bli av.




12 kommentarer:

Amanda sa...

Vad smart! Man kanske skulle satsa på att göra något sådant. Kanske ett stickfodral också?

Sofia-Sobeide sa...

Fint! Jag har också länge tänkt sy ett virknålsfodral men det blir aldrig av.

Kajsa sa...

Jag behöver också ett virkfodral. Nu har jag nålarna i ett kuvert! Men jag behöver också fixa en syhörna innan maskinen får komma in från kylan i förrådet så det lär dröja. Men jag gillade din mobil.

Viktoria sa...

Så läckert och snyggt!
Som vanligt njuter jag av att besöka din supertrevliga blogg.
Och gjorde stora ögon när jag lite längre ner såg pelargonerna.
Hmmm...jag är då inte klar än, med mina virkade tofflor men jag har inte många rutor kvar. Blir nog värre när jag ska virka ihop mormorsrutorna..... :-)

IreneL sa...

Vad roligt att du hittat till min blogg! Kul att du också har en sheltie! Vad mycket fint du skapar! Ha det bra nu! / Irene

Bibbi Maria sa...

Häftigt virkfodral och himla bra ide med nystanväska. Jag har ju sett så fina kermikskålar man kan använda men det här ser ju fiffigare och barnsäkrare ut ;)

hoppetossa sa...

Åh vilket fint virknålsfodral. Har du något mönster eller har du tillverkat det på "fri hand"? Jag har länge tänkt att man skulle ha lite ordning på sina virknålar men jag kommer inte till skott... Garnnystansfodralet var ju också jättebra. Kul att se att du är igång igen. Fru Inez

EvaB sa...

Jag tittar inom på en del pysselsidor, så duktiga alla är! Rosor och virknålsfodral, vilka fina bilder!
Här får tittas mera!
Marssols-hälsningar,
Eva

h/saltaste bönan sa...

vad smart med ett fodral för garnnystanet också. ett sånt behöver jag verkligen! och en öljett var ju en jättebra idé även omdu inte behövde utnyttja den.

Händer på Haga sa...

Hej. Vilket fin fodral du har sytt. Som så många andra skriver så behöver jag också nåt liknande till mina virknålar. Snyggt jobbat!

Sunna sa...

Jag blir så avvis på alla som kan ha den ordningen med snygga fodral och allt. verkligen fin

Maritas Maskor sa...

Åh, jättefint fodral Jullan! Vad duktig du är på lappteknik!! Jag blir jättesugen på att göra något liknande! Men det får nog stå på väntlistan ett tag. Jag har en del som ska komma före nu. En Citron bland annat.
Tack för att du tänkt på mig och familjen. Det är ingen rolig sjukdom vi drabbats av. En kronisk riktigt rutten sjukdom faktiskt. Men man har väl bara att ta det som det kommer... Skönt att ha bloggandet och stickandet som en härlig verklighetsflykt!
Skönt att höra att du både kan sticka och virka lite nu i allafall. Man får bli bättre på att glädjas åt det som finns, istället för att sörja det som inte finns. (Lättare sagt än gjort...)

Många kramar till dig från mig!