måndag 11 maj 2009

Idag blev det en tårta


Idag var det min tur att provvirka en tårta.

I helgen passade jag på att titta in i garnaffären för att handla hudfärgat garn till mitt nästa projekt. Hund och barn satt kvar i bilen för det här skulle ju gå snabbt, trodde jag! Att hitta hudfärgat garn var inte alls lätt och jag letade länge innan jag hittade något som passade. Nu undrar jag, ska det vara så konstigt att få tag på? Tar gärna emot tips om någon har hittat en sådan färg! Dessutom var det ju REA! Efter en lång stund och väntan i kö kom jag ut från butiken med ett par extra nystan och mitt hudfärgade garn.
-Men mamma! Var har du varit? Du skulle ju bara....!!!!




4 kommentarer:

Ewa sa...

Hejsan!

Nej då. Jag betalar med PayPal och så får man mönstret skickat med mejlen. Snabbt och bra, och säkert. (Man brukar få det inom 24 timmar.) Ögonen tog 5 dagar från USA med post, och då var det ändå helg. Snabbt som 17 tyckte jag. Har beställt 2 ggr från samma kvinna. Köp och sälj funkar som på Tradera, men på Etsy är det bara hantverk.

Det finns massor med fina mönster på Etsy. Man blir helt kollrig!!! =)

Berätta gärna hur det går, och fråga om det är något du undrar över.

Mvh
/Ewa

PS. Ja, jag håller med ang katten. Vart inte nöjd med den helt, så den ligger här ej ihopsydd helt. Ska ta tag i den sen.

Sunna sa...

Hej
Vilken jättetrevlig blogg du har, jag älskar verkligen iden med katterna på klätterställningen, jag kommer absolut tillbaka fler gånger

Veronica Tingvall sa...

Vad kul att du vill vara med i min utlottning. kul att hitta hit också. Jag hade glömt att ställa in så att jag får mail när någon kommenterar på till salu-bloggen. Därför såg jag inte din kommentar där förr än nu.

Jag har stickat mus-tofflorna först och sedan tovat dom. Öronen är stickade för sig och sedan tovade i maskin.

Jag har också jättesvårt att hitta hudfärgat garn. Skulle så gärna vilja ha nått bomullsgarn som är hudfärgat.
Hoppas du får en fin dag /Veronica

Efwa - Medea sa...

Jag ska leta hudfärgat bomullsgarn i veckan som kommer då jag är tillbaka i Sverige. Här i min stad i Provence finns det i alla fall inte. Visst är det konstigt att det inte finns hur mycket som helst nu när det är så poppis att virka amigurumi.
/Efwa