torsdag 30 juli 2009

Min väska och färdigt fågelbad



Igår åkte jag till garnbutiken för att inhandla mer garn till väskan. Nu har jag ju kommit igång igen och riktigt sugen på att få väskan klar. I butiken var det fortfarande rea och givetvis slut på just dessa färger! Tyvärr hade jag inte turen med mig som igår... Nåväl de tar hem mer garn till mig så jag får hålla mig till alla lösa trådar som skall fästas...




Så här fint blev fågelbadet till slut! Nu väntar vi bara på att fåglarna ska hitta dit! Idag blir det nog mer betongpyssel med barnen.



Just nu går bygget lite segt... Värmen slog till över Blekinge och det gjorde ju inte saken bättre (iallafall inte när det gäller tungt putsarbete). Här har hela muren klätts med hönsnät och putsningen är i full gång. Två gånger ska det putsas, först grovputs och sedan en finputsning. Många moment blir det...

Igårkväll kom familjen på besök och tur var väl det! Thomas var väl värd en paus från bygget med en stund trevlig avkoppling!




5 kommentarer:

Claramaja sa...

Åh vad du är duktig och pysslig. Vilket lyxbad för fåglarna dom kommer vallfärda :)
Ny layout på bloggen Snyggt, vilken väljer du som kan har grejer på båda sidan av inläggen?? kram Claramaja

Sanny sa...

Hej igen Jullan!
Ja, den blev jättefin! Vilken trevlig och positiv blogg du har. Jag kommer säkert att göra besök här då och då.
Har själv fått mera tid för min blogg igen och skall försöka göra något som passar dig, jag tycker ju att det är så roligt. Om det är någon särskild bild eller något som du vill att jag skall använda så är min mail:
sontra@hotmail.com
Ha de gott! /Sanny

Emilia sa...

Så sött fågelbad!

Tovepia sa...

Vesken din blir fin! Og flotte farger på rutene!! Spennende med fuglebad, får håpe du får besøk;) Kos der i helga, godt gubben fikk litt fri;)

Anonym sa...

Väskan blir ju jättefin och vilket häftigt fågelbad. Trevlig sida har du också. Tack för titten hos mig och välkommen tillbaka. Den ska växa och bli fin den med :)