tisdag 28 juli 2009

Lite virkat igen...

Äntligen har jag plockat fram virknålen igen! Det blev så himla tråkigt att fästa trådarna, istället tröttnade jag och slängde in allt i garderoben. I fortsättningen ska jag nog fästa efterhand som rutorna blir klara. Såsmåningom ska detta bli en liten väska. Det runda i mitten är botten och alla rutor ska nu fästas (pust...), och virkas fast på den gröna delen.

Idag har min dotter och jag haft en riktigt härlig pysseldag, först lite shopping och därefter provade vi på en ny rolig hobby. Passar både stora och små!! Vad det är ska jag visa i morgon!



3 kommentarer:

Veronica Tingvall sa...

Den kommer nog att bli supersnygg i alla fall efter montering. Jag blev jättesugen att göra en liknande.
Hoppas du har en fin kväll, kram/Veronica

Tovepia sa...

Vesken blir lekker, det ser jeg allerede! Den må du bare fullføre! God natt herfra;)

Emilia sa...

Ser fint ut! Inte kul att fästa - testa att virka med trådarna istället (klipp av garnet & låt stumpen löpa med längs kanten medan du virkar med nya färgen)!